Yazılarım

18 YAŞ ALTI İÇİN ZAYIFLAMA ÖNERİLERİ

Kilo problemi olan genç takipçilerimden sık sık aldığım soru "Nasıl zayıflayabilirim?" oluyor.

Henüz gelişme çağında olan siz gençler, kilo verme uğruna gelişiminizi olumsuz etkileyecek, sizi erkenden metabolizma sorunlarına ve beslenme bozukluklarına sürükleyecek hatalar yapıyorsunuz.

Öyleyse bana hadi bana kulak verin ve neler yapmalısınız doğrusunu öğrenin.

1) Hareket Et

Spor yapma alışkanlığını genç yaşta edin. Yüzme, basketbol, tenis, zumba, pilates, bisiklet gibi spor dallarından mutlaka sevdiğin bir veya birkaçını bul ve onun peşini hayat boyu bırakma

2) Popüler ve Şok Diyetlerden Uzak Dur

Unutma, diyet kişiye özeldir. Özellikle de bu yaşlarda yaptığın çok düşük kalorili diyetler, kas oranının azalmasına, hızlı-kilo alıp vermene, metabolizmanın yavaşlamasına, yeme bozukluklarına, vücut gelişiminin durmasına ve daha pek çok soruna sebep olabilir. Dikkat et.

3) Beslenme Alışkanlıklarını Düzenle

Genç yaşta edindiğin iyi alışkanlıklar da, kötü alışkanlıklar da hayatının geri kalanında sana eşlik eder. Aşırı tatlı, abur cubur, hamur işleri, kızartma ve fastfood türü yiyecekler tüketiyorsan bu alışkanlıklarını olabildiğince azalt ve ızgara-ev yemekleri tüketimine, tam tahıllı karbonhidrat tüketimine geç. Nasıl alışırsan öyle gider.

4) Kahvaltı Et 

Kahvaltı günün en önemli öğünü ve bu öğünü tüketmemek, metabolizmanın yavaşlamasına, günün ilerleyen saatlerinde daha fazla miktarda besin tüketimine sebep olur.

5) Düzenli Öğün Tüket

Her gün düzenli olarak sağlıklı yiyeceklerden oluşan kahvaltı, öğle yemeği, akşam yemeği ve ara öğünler tüket. Yeterli ve dengeli beslendiğinde aburcubur tatlı vb. sağlıksız şeyler tüketme eğilimin azalır ve zaten kilo problemin kalmaz. 

6) Beslenme Günlüğü Tut

İnternet üzerinden blog olarak veya sevdiğin bir ajanda edinerek düzenli olarak günlük ne yediğini yaz. Bunları görmek nerede yanlış yaptığını ve daha kontrollü olmanı sağlar.

7) Destek Al

Sağlıklı beslenme başlı başına eğitim gerektiren bir konu. İdeal kilo aralığını öğrenmen, bulunduğun yaşa göre günlük minimum tüketmen gereken süt ürünü, et ürünü, ekmek grubu, meyve-sebze grubu, maksimum tüketmen gereken şeker-tuz miktarını öğrenmen ve buna göre hareket etmen gerekiyor. Bu noktada ailenle beraber bir beslenme uzmanından destek almak işini oldukça kolaylaştıracak.

UNUTMA! Gelişme çağındasın! İdeal kilona ulaşmak ve korumak için zorlayıcı zayıflama diyetlerine değil, hareketli bir yaşamla desteklediğin dengeli-düzenli beslenmeye ihtiyacın var.


Diyetisyen Melda DEMİRÖZ ELMAS

Online diyet hakkında bizimle iletişime geçmek için tıklayınız.

Development by WBL Digital